no właśnie padła nazwa ET... ale wydawało mi się, że facet powiedział ET23...
Więc jak - zmieniać? jest sens ? czy zachować 16... ?
Moja pantera ma silnik 1,6 disel 110kM Speedy
Ostatnio edytowany przez Vega (2007-10-20 18:53:26)
Offline
skorpion, masz racje ale one maja mniejsze tarcze hamulcowe i zacisk a jak kupisz złe 15 flegi- ze złym ET to ci nie wejda do tych gdzie masz w serii 16
Offline
bilol - kto ma większe tarcze hamulcowe?
Jak sprawdzałem to Speed, a co za tym idzie 1.6 HDi 90 i 110 oraz 207 RC mają takie same tarcze hamulcowe. Czyli na chłopski rozum jeśli 1.6 HDi 90KM sprzedają na 15" to muszą się zmieścić i do nas.
Offline
Znawca
Zobaczymy juz niebawem jak załoze ale wydaje mi sie ze tarcze sa takie same, sprawdzałem felgi w dokumentacj technicznej i wychadza 15 ze pasuja wiec probuje.
Offline
Znawca
Vega napisał (a):
Hmmm... a ja mam fabrycznie założone Michelliny. Ciekawe dlaczego zakładają różne opony do tych samych samochodów? - ale to tak na marginesie
Chyba nie mają obowiązku zakładać tej samej marki opon. Co do indeksu prędkości, to na moich Continentalach jest on zbyt przeszacowany w górę. Gorzej byłoby odwrotnie :-)
Vega napisał(a):
Ja się w tej chwili waham czy zmienić felgi na mniejsze czy nie... Naszukałam się po sklepach (głównie telefonicznie ) co proponują dla naszego samochodzika, ale jest kłopot - bo peugeot zaleca rozmiar 16
...A po co zmieniać? Ja przekładam opony na oryginalne alu 16-tki. Teraz alufelgi nie są tak wydelikacone jak dawniej i spokojnie można ich używać w zimie. Poza tym przy alu tzw. masa nieresorowana jest mniejsza,
co ma wpływ na zużycie zawieszenia.
Ostatnio edytowany przez Wieslaws (2007-10-21 11:18:09)
Offline
V.I.P.
Wieslaws'ie to o tej masie to dotyczy tylko sportowych felg - czytaj wyczynowych. Te cywilne alusy ważą tyle samo co stalowe albo różnica jest niazauważalna . To jest kwestia tylko estetyki żeby jeździć na alusach.
A co do tego czy zacisk zmieści się w 15-tke to trzeba w serwisie sprawdzić średnicę tarcz hamulcowych czy we wszystkich wersjach silnikowych są takie same, czasem jest problem np. w citroenie C4 VTS są większe tarcze niż w reszcie wersji i znajomemu nie udało się mniejszych felg na zimę założyć choć próbował
Co do kupowania opon to polecam sklepy internetowe np. opony.pl, opony.com itp, itd - mają sporo niższe ceny i często wysyłkę gratis.
Offline
Znawca
Swiety napisał:
Wieslaws'ie to o tej masie to dotyczy tylko sportowych felg - czytaj wyczynowych. Te cywilne alusy ważą tyle samo co stalowe albo różnica jest niazauważalna . To jest kwestia tylko estetyki żeby jeździć na alusach.
A co do tego czy zacisk zmieści się w 15-tke to trzeba w serwisie sprawdzić średnicę tarcz hamulcowych czy we wszystkich wersjach silnikowych są takie same, czasem jest problem np. w citroenie C4 VTS są większe tarcze niż w reszcie wersji i znajomemu nie udało się mniejszych felg na zimę założyć choć próbował
Co do kupowania opon to polecam sklepy internetowe np. opony.pl, opony.com itp, itd - mają sporo niższe ceny i często wysyłkę gratis.
Jesteś pewny co do tej masy?... Owszem, mówi się "alu", ale tak naprawdę to nie jest aluminium, tylko stop różnych metali, przeważnie lekkich.
Opony kupuję tylko w sklepach internetowych, choć i tam różnice w cenach są znaczne (patrz: ceneo lub skąpiec).
Offline
V.I.P.
Jestem pewien, że dostępne na rynku felgi ze stopów "lekkich" są cięższe, po prostu żeby wytrzymałość była podobna do stalowych muszą mieć więcej tego stopu czyli mają większą objętość. I na to samo w zasadzie wychodzi waga stopu niższa, ale więcej tego stopu mają. A felgi nie są z czystego aluminium bo ma taką właściwość, że bardzo łatwo pęka dlatego się domieszkuje. Choć to i tak nie pomaga do końca - szczególnie te tańsze "alusy" często pękają na dziurach, a stalowe się tyko gną
Offline
Znawca
OK, ale chyba do Speeda nie dają fabrycznie badziewia?...
Offline
V.I.P.
Oryginalne alusy w 307 były nie do zdarcia - bardzo mocne więc prawdopodobnie te w 207 też są przyzwoite, ale co do wagi... spróbuj je zważyć - sam jestem ciekaw ile dokładnie jest różnicy w wadze między stalówką a alusem.
Offline
reignman - chodziło mi o to ze tarcze na pewno w tych 110KM sa wieksze niz w 1,4 90km a tam sa 15 felgi w serii
ale jesli kupisz felgi ze złym ET to ci nie wejda nawet 16 i na to trzeba uważac szczególnie jak zmieniasz na mniejsze ,
Offline
ja na zime mam juz przygotowany komplecik felgi alu kupilem w salonie (16 z 307) sprawdzali przy zakupie czy beda pasowali i jest ok a opony jutro przyjda kurierem: MICHELIN PRIMACY ALPIN PA3 195/55R16 H 87, nie byl to tani biznes bo w sumie wyszlo ponad 3300 ale mam nadzieje ze przez kilka lat posluza, tymbardziej ze w zimie raczej nie zamierzam jezdzic powyzej 200km/h nie tylko z powodu sniegu ale i punktow, bo dopiero pod koniec kwietnia skasuje sie pierwsze 8
Offline
Znawca
Witam załozyłem dzis zimowki na stalowych felgach, kupiłem zwykłe stalowe od 207 i weszły do speeda a do tego ponoy UG7 w rozmiarze 195/60 R15. Powiem szczerze, juz nie jest taki ładny, trzeba było kupic drugie aluski.
Offline
SKORPION napisał:
Witam załozyłem dzis zimowki na stalowych felgach, kupiłem zwykłe stalowe od 207 i weszły do speeda a do tego ponoy UG7 w rozmiarze 195/60 R15. Powiem szczerze, juz nie jest taki ładny, trzeba było kupic drugie aluski.
A możesz wstawić fotki na tych felgach stalowych (dałeś kołpaki jakieś, czy taka goła stalowa... bo one faktycznie brzydkie są... ale może kołpaki by coś pomogły? ) bo ja jeszcze nie kupiłam i może zmienię wizję
Offline
Znawca
Postaram sie zrobic fotke i Ci podesłac, ale kopłaki nadały troszke samku choc wiesz po aluskach to wszystko jest brzydkie.
Zrobie choc jedno koło.
Offline